* 30 juli Tallahassee - Gainesville

De kinderen zagen gisteren een Golden Corral en willen daar graag ontbijten dus sturen wij de auto die kant op. Daar aangekomen ziet er op het parkeerterrein vrij leeg uit, maar goed het is geen Orlando denken we nog, dichterbij gekomen lezen we echter op de deur dat ze alleen in het weekend voor ontbijt geopend zijn. Dat feestje gaat dus niet door, IHOP zit dichtbij dan gaan we daar ontbijten.

30juli 016

Na het ontbijt gaan Leandro en Aletta nog even zwemmen bij het hotel en Prospero en ik pakken de spullen weer in en we checken uit.

Er moet natuurlijk, de kinderen vinden het niet zo natuurlijk ;), ook nog een museumpje meegepakt worden deze vakantie. We gaan het Museum of Florida History bezoeken, een museum dat de geschiedenis van Florida laat zien, beginnend zo’n 12.000 jaar geleden. De toegang is gratis, een donatie wordt wel op op prijs gesteld. Door een van de vrijwilligers krijgen we bij binnenkomst een uitgebreide verhandeling over wat er in het museum te zien is We hoeven eigenlijk al niet meer naar binnen :)
Best leuk dit museum voor zo even tussendoor, na 1.5 uur hebben we het gezien en halen we bij de giftshop een token voor de parkeergarage, ook al weer gratis, en stoppen wat geld in de donatiepot.

casioaletta30juli 017

casioaletta30juli 025

floridamuseum floridamuseum2

casioaletta30juli 049

casioaletta30juli 051

casioaletta30juli 060

Hierna stellen we de GPS in op het vliegveld van Tallahassee om Dollar-rent-a-car op te zoeken. We krijgen gelijk te horen dat we zonder probleem een andere auto meekunnen krijgen, ik hoop nog op een upgrade, kom met allerlei argumenten, kostbare tijd verloren, inconvenience enzo, maar het mag allemaal niet baten, ze hebben dezelfde auto staan, het enige verschil is de kleur, deze is zilver. Die krijgen we mee, wel moeten we ‘m eerst nog even aftanken. Pfff … wat een gedoe allemaal, zonde van de tijd.

We rijden verder naar Wakulla Springs, zo’n halfuurtje rijden, de omgeving is trouwens weer erg mooi, groen en heuvelachtig net als Tallahassee, ligt ook in zo’n groene omgeving.
Wakulla Springs is een van de grootste zoetwaterbronnen ter wereld en pompt zo’n 2,6 miljoen liter water per minuut omhoog. We maken er een boottochtje van zo’n 3 kwartier, we varen door de “jungle” van Florida. Echt schitterend, we zien alligators, allerlei vogels en schildpadden. Diverse films zijn hier opgenomen, o.a. Tarzan. Het is wel ontzettend warm, het water gutst van onze ruggen en als we terugkomen bij het beginpunt kunnen we nog maar aan een ding denken: zwemkleding aan en een duik nemen

30juli 026

30juli 060

casioaletta30juli 083

nikonwakulla 012

nikonwakulla 053

nikonwakulla 032

nikonwakulla 046

nikonwakulla 005

We kleden ons om en gaan naar het strandje, en gaan het water  in, het is heerlijk fris en ontzettend helder, hier knappen we weer lekker van op. Wel gek al die mensen hier in het water terwijl even verderop in hetzelfde water, en er zit geen hek, zwemmen de alligators!!!
Prospero en vooral Leandro krijgen geen genoeg van het beklimmen van een toren waar je vanaf kunt springen.
Echt een aanrader dit park voor wie nog eens in de buurt is.

nikonwakulla 094

nikonwakulla 105
nikonwakulla 087

Rond een uur of vijf pakken we onze spullen en gaan op weg, we besluiten naar Gainesville te rijden om daar ‘s avonds te overnachten, zodat we al enigszins in de buurt van Orlando zijn, waar we de volgende dag verwacht worden. Tis nog een aardig ritje, zo’n 190 miles, we eten onderweg in Madison bij de Denny’s en komen rond een uur of halftien bij het Best Western hotel aan dat ons eerder deze week zo goed bevallen was. Nu wordt de coupon niet geaccepteerd, ze hebben geen kamers meer voor die prijs, alleen nog een suite, met alles er op en eraan. Daar zijn we niet in geïnteresseerd, we willen alleen een bed, we gaan toch weer vroeg weg morgen. We besluiten verder te kijken, het is inmiddels pikdonker geworden, bij  de Comfort Inn wordt wel de coupon geaccepteerd. We maken de kinderen wakker, die waren al in dromenland, en nemen onze intrek.

Al snel zijn we allemaal onder zeil, op de een of andere manier is reizen toch vermoeiend.

tallahassee_gainesville

1. Hi Carin, ik had ook wat achterstand met lezen maar ben nu weer helemaal bij. Wat hebben jullie al ontzettend veel gedoen en alle vele miles op de teller staan. Een heerlijke vakantie !

2. Gelukkig konden jullie met de coupon in de Comfort Inn terecht.Na zo'n lange, vermoeiende maar boeiende dag wil een mens maar één ding: Maffen!

3. Een mooie dag hebben jullie achter de rug zeg en een museum bezoek is natuurlijk ook wel een keer leuk. Veel plezier nog!

4. Leuk park, Wakulla Springs! Wel een vreemd idee inderdaad dat in hetzelfde water een stuk verderop alligators zwemmen...